torsdag den 27. maj 2010

Stof til eftertanke

Det giver stof til eftertanke, når en tilsyneladende syg person stjæler andres identitet og billeder her i blogland (som hvilket som helst andet sted). Det skræmmer mig, og alligevel er jeg ikke helt overrasket over det kunne ske. Jeg er ked af det på de impliceredes vegne, og forstår også Rakels beslutning om at skjule sin blog – jeg er rigtig ærgerlig over at jeg ikke længere kan følge med i hende kreative farverige univers. Jeg håber ikke at alle andre kreative kvinder føler sig nødsaget til at træffe den samme beslutning som hende.

Selvom jeg er ny i denne verden, overvejer jeg hvad jeg deler. Fx er alle mine billeder relativt små, så de ikke kan blæses op i større størrelse. Men nu overvejer jeg at vandmærke dem også – men kan jeg udskifte billederne i et indlæg uden at poste det som ’nyt’ når jeg gemmer og dermed undgå at spamme jer der læser med?
Det er 3 år siden modtog jeg diverse pakker, abonnementer og andet ”jeg” havde bestilt, dvs. det var ikke mig der havde bestilt alle disse artikler og jeg fandt aldrig ud af hvem :( Jeg modtog alt fra abonnementer på Eurowoman, Euroman, Cosmopolitan, DVD’er, kosttilskud – you name it! Nærmest alt der er at finde i et af de dersens kuponhæfter - and them some. I stedet for at glædes over at posten kom med pakker blev jeg ked af det og irriteret. Det var virkelig hårdt ikke at vide hvem der kunne finde på det, hvem der tilsyneladende hadede/hader mig så meget at de følte det nødvendigt, hårdt at skulle forklare sig ud over ikke at skulle betale (selvom jeg havde brugt penge på at returnere, alt var sendt per efterkrav eller hvad det hedder), og få inkasso breve for manglede betaling renter osv. osv. Det er en længere historie, som giver mig et sug i maven bare at tænke tilbage på det.

3 kommentarer:

  1. Jeg har været inde og ændre i nogle af mine indlæg (altså billederne) og det gik (vist) fint... Du går bare ind i "rediger indlæg", klikker på billedet og trykker "fjern" og så lægger du det nye billede ind - done deal :)

    Og hvor træls med de pakker... Man burde skulle betale med kort eller noget med det samme, så det ikke kan ske!!

    SvarSlet
  2. Så må jeg fluks i gang med at ændre og slette billeder, tak :)

    SvarSlet
  3. Er lige kommet hjem fra ferie og blev ganske målløs over alt dette. Virkelig ubehageligt og jeg føler med de berørte.

    Dine tidligere oplevelser lyder virkelig også ubehageligt, så jeg kan godt forstå hvorfor det giver et sug i maven af ubehag. Gad vide om de mennesker egentlig har indsigten i hvilke konsekvenser det har for de berørte?

    SvarSlet