onsdag den 12. maj 2010

Loppemarkeds fund (?)

Jeg var på loppemarked med svigerfar, og der fandt jeg lidt småt men godt. Desværre var der ikke lige det møbel jeg går og drømmer om - og hvor er det typisk mig, at drømme om et møbel (ting generelt) som måske ikke eksisterer, andet end oppe på øverste etage. Når alt kommer til alt har jeg ikke givet op, jeg er sikker på at det findes derude et sted. Om ikke andet er det en god undskyldning for at svinge forbi et loppemarked en anden gang.

Jeg forelskede jeg mig fluks en formspændt bakke/skammel pga. den lidt bløde organiske form. (Billederne yder den ikke helt retfærdighed, formerne er meget mere levende). Jeg tror den får en gang sort maling og lak, så kan den måske bruges til laptop tray? Alternativt bare stå til pynt et sted og se dekorativ ud.

Da jeg stod derhjemme med bakken under armen, udbrød min kæreste "har du givet 250 kroner for den??" (prisen kunne svagt skimtes igennem 'Betalt' mærket). Men nej, den har kostet den nette sum af 25 kroner, og straks fik han et noget mildere ansigtsudtryk og indrømmende at den faktisk var fin og måske endda ikke behøvede maling...















Jeg købte også et par fine (synes jeg selv) keramik engle, som kommer frem til jul, hvor de kan få et hvidt lys i armene. Der sneg sig også en lille trold med hjem, og jeg aner ikke hvad jeg skal/skulle med den. Men med hjem kom den åbenbart alligevel...



















Jeg faldt over et enkelt sæt sengetøj i beige og rosarøde farver, måske det kan transformeres til et par sommerbukser eller ditto kjole til Silje.

Svigerfar faldt i svime over gamle vinylplader - købte ingen men mente i stedet, at vi kunne følges derned en gang i nær fremtid.

1 kommentar:

  1. Det er en virkelig fin skammel og jeg synes faktisk det vil være synd at male den... Jeg ville med glæde også have givet 25 kr. for sådan et loppefund!

    SvarSlet