tirsdag den 21. august 2012

Lady bug cupcakes

Inden sommeren for alvor kom til Danmark syns Silje, at vi skulle bage en mariehøne kage som når hun eller lillesøster har fødselsdag.

Sådan en kan jeg ikke bikse sammen inden en snart 4 årigs tålmodhed er på nulpunketet. (Derudover er der kage til 20+ personer i en mariehøne... mindre detalje naturligvis). Derfor måtte jeg komme på et mindre tidskrævende alternativ. Hindbærcupcakes med hvid chokolade og mariehøne låg af en rest fondant.
Hun var stolt min lille store pige <3>

5 kommentarer:

  1. Det er sørme da også et godt kompromis! :)

    Jeg får bagt nul og niks for tiden. Faktisk lidt ærgerligt når nu Ingrid er fuldstændig opslugt af Rosa fra Rouladegade universet for tiden og snakker løs om avancerede kager. Hun har ikke været heldig med dén mor (eller også har moren bare ikke haft overskud). :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Rosa hitter også herhjemme, dejlig tøset univers. Kagerne var nemme og udstikkerne til mariehønerne var et alm drikkeglas. De små prikker klippede jeg hutigt med en saks, da jeg ikke kunne finde noget så småt, hult og rundt i gemmerne.

      Et tip er at en alm hindbær roulade nemt kan forvandles til et tog med tilhørende vogne. Nogle af vores venner laver altid roulade tog til børnenenes fødselsdag, nemt og hurtigt :)

      Slet
  2. Hvor er det bare søde! Og de lyder vildt lækre, så skønt med en lille initiativtager på blot 4 år :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare søde og fine (:

    - Kit

    SvarSlet