tirsdag den 27. marts 2012

Lille ballerina

En lille ballerina blev til en mørk aften. Måske for mørk aften?

I hvert fald må min blyant være gledet mellem lår og talje på pappet, så den lille dames hofte er gået af led og sidder forkert. Hvilket jeg først opdagede da jeg havde klippet og klistret tøj til damen... Så denne lille ballerina må udgøre det som skabelon for den næste.



Jeg fik anvendt mit et stykke af det prikkede papir. Faktisk er der gået så meget sport i at lave papir, at flere mønstre og farver er kommet til efterfølgende. Måske mere om det en anden gang.

Jeg er ualmindeligt dårlig til at tegne næser, og det ville have været hurtigst at ballerinaen fik to bagsider. Men jeg vidste at husets lille balletdanser ville spørge hvorfor ballerinaen ikke havde øjne og mund - det var trods alt nemmere at tegne en hurtig mund og et par øjne end at skulle forklare sig overfor spørge-Jørgine.

Ideen til ballerinaen fik jeg hos Karen Elisabeth.

3 kommentarer: