tirsdag den 3. maj 2011

Hacket!

Banken har lige ringet, de havde modtaget en early warning, som de kaldte det via nets (det gamle PBS). Jeg lignede nok mest af alt et stort spørgsmålstegn - jeg ved der er penge på kontoen, ikke mindst fordi det lige har været lønningsdag.

En early warning er lidt mere kedelig en som så. Nogle har hacket mine kort oplysninger et sted (formentlig via en webshop), og har hævet eller forsøgt hævet cirka 3500 kroner! Så nu har banken heldigvis spærret mit kort. Om det lykkedes dem at stikke afsted med de 3500,- må tiden vise. Imens må jeg væbne mig med tålmodighed og kontanter indtil jeg får et nyt dankort - armen altså, og så lige i dag hvor jeg skulle shoppe!

6 kommentarer:

  1. Det var da ubehageligt! Jeg håber, at du snart får et nyt kort :)

    SvarSlet
  2. Øv for pokker da!! Og ja, lige når du skulle shoppe. Men da meget rart at vide at der er nogle alarm-klokker som virker!!

    Kh og god shoppedag trods alt ;)

    SvarSlet
  3. Øv, hvor surt. Jeg håber du slipper med strækken!

    SvarSlet
  4. Øv, hvor surt. Jeg håber du slipper med strækken!

    SvarSlet
  5. Det prøvede jeg også fornylig, den ene dag blev der hævet
    100,- til Blå kors i Norge ?! og næste dag snuppede de 10,000,-
    Heldigvis erstattede banken fordi det var netsvindel ... jeg handler en del på nettet, og aner ikke hvornår eller hvordan det er sket.
    Surt at du ikke kan komme ud og shoppe idag :o)

    SvarSlet
  6. Frk. B: Et nyt kort kommer i løbet af en uge. Shopping blev det heldigvis til alligevel :D

    Anne: ja, heldigvis var der nogle klokker der ringde! Nu er det bare "spændende" og se om det er lykkedes dem/ham/hende at hæve pengene...

    Maiken: Ja, surt er ikke ordet. Det er lidt bøvlet med kontanter efter min mening :)

    Jytte: Jeg aner heller ikke hvordan det er sket, eller hvor. Men jeg formoder at en netbutik er blevet hacket og har mistet dankort oplysninger på flere kunder ud over mig :(

    SvarSlet