søndag den 25. april 2010

Weekendens syslerier

Weekenden har stået på syslerier af blandet håndværksmæssig salgs. Bl.a. har vi bygget sandkasse til Silje, dvs. personligt har jeg nok ikke bygget og skruet så meget - men været med det har jeg, til at holde, grave, oliere og ikke mindst nøje udvælge placeringen. Silje har tullet rundt i haven, plukket blomster og rigtig hygget sig i det dejlige vejr. (Silje kan måske forveksles med den dreng på nedenstående fotos - min farmors søster har været så sød at strikke to lækre uldbluser til Silje. Hun har dog primært drenge oldebørn og har derfor strikket bl.a. denne i blå - som jeg har tilladt mig at pimpe med lilla blomsterknapper for at gøre den lidt tøset).


















Silje's 22'er sommerbluse fik stofbetrukket pynteknap. Samtidig fik jeg sorteret og ordnet mit lille udvalg af knapper så det nu synes overskueligt. Jeg venter stadig i spænding på de bestilte navnemærker, så jeg kan gå amok ved symaskinen...

Efter længere tid overvejelse om farve, fik jeg også færdiggjort låget på min æske til sytråd og kantbånd. Jeg tror dog at jeg har fortrudt. Låget skulle vist også bare have været i røde nuancer... men så må det bare ny omgang papir fra Rie Elise Larsen en af de nærmeste dage.










Eftermiddagen endte med double chokolate muffins (Mmm!) og picnic-hygge i haven, med udsigt til den nybyggede, men indtil videre sandtomme (sand)kasse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar